miércoles, 19 de abril de 2017

Emocions i olis essencials

(Versión en castellano disponible más abajo)

Hola bonics i boniques! He decidit escriure aquest post en motiu del taller titulat "Ioga, emocions i olis essencials" que faré pròximament amb la col·laboració de Fermina Pérez, de Passion for Oils. Aquí només us deixaré un tastet de les coses que hi treballarem. Si en voleu saber més, podeu venir al taller ;-)



Els que em coneixeu o em seguiu a les xarxes ja sabreu que sóc una persona molt pragmàtica i extremadament escèptica pel que fa a les teràpies alternatives. Al llarg de la meva vida he provat coses com el Reiki, les flors de bach i la homeopatia, però mai m'han convençut. Les úniques dues coses que he provat que m'han funcionat i en puc donar fe, són l'aromateràpia i la reflexologia podal. De moment avui deixarem de banda la reflexologia i em centraré en els olis i la meva experiència personal amb ells. Com va començar la meva aventura amb els OE? Doncs amb un massatge relaxant que em van fer durant un època de molt estrès que vaig passar fa uns quants anys. Aquell massatge me'l van fer amb oli de roses i el recordo com un dels millors que m'han fet mai. Em va portar tanta calma, tanta pau, tanta armonía... Va ser a partir d'aquell moment que vaig descobrir que certs aromes podien tenir un efecte sobre el nostre estat d'ànim.

Olis essencials de Young Living
En quant vaig poder, vaig comprar-me un potet d'oli de roses que vaig guardar com un tresor (em va costar uns 33€ així que mesurava i comptava cada gota que feia servir). Acostumava a rebaixar-lo una mica amb oli d'ametlles dolces i em feia massatges i em perfumava amb ell. Quan va néixer la meva filla, també el vaig començar a fer servir amb ella quan era un bebè per fer-li massatges relaxants. Com li costava bastant relaxar-se i adormir-se, vaig preguntar a una amiga terapeuta què podia fer i ella em va recomanar l'oli essencial de mandarina, que aparentment era molt suau i funcionava molt bé amb bebès i nens petits. Aquesta va ser la meva segona adquisició i a partir d'aqui vaig anar comprant de forma intuitiva, guiant-me simplement pel fet de si una olor m'agradava o no: espígol, taronja, bergamota... Tampoc sabia molt bé com fer-los servir, però m'agradava fer-los servir de perfum.

De mica en mica, vaig anar buscant informació a internet i  vaig descobrir que els olis es podien fer servir de forma terapèutica (per a curar diferents condicions/ malalties), a nivell emocional, i fins i tot per a equilibrar chakres. Com ja he comentat abans, jo era una mica escèptica, així que em vaig limitar a gaudir del seu deliciós aroma. Un dia, durant una festa d'aniversari d'una amiga de la meva filla, em vaig posar a parlar amb la Fermi, la mare d'un altre dels convidats. Jo sabia que ella és assessora en aromateràpia, així que li vaig treure el tema dels olis i la veritat és que em va obrir els ulls a un món fascinant. I si jo ja sospitava que els olis tenien propietats increïbles, amb els seus arguments ja va acabar d'enamorar-me. La qüestió és que jo feia temps que feia servir l'oli de bergamota perquè m'encanta (és un dels meus preferits) i li vaig comentar que no sabia perquè però la bergamota em feia sentir bé quan tenia un mal dia. De fet a la bergamota jo li deia "bon rotllo en pot". La meva sorpresa va venir quan la Fermi em va dir que la bergamota es fa servir precisament per a pujar els ànims quan estem decaiguts, tristos o ens falta energia. Va ser llavors quan vaig pensar que seria interesant buscar un oli per a cada chakra, ja que tots els chakres estan relacionats amb diferents emocions, i experimentar un mica. Ella em va passar informació i vaig acabar de completar la meva col·lecció d'olis amb els olis de Young Living que ella distribueix. Ara mateix tinc els següents olis que faig servir per als chakres: sàndal, encens, ylang-ylang, rosa, espígol, bergamota, arbre de te, cedre i els distribueixo de la següent manera:

MULADHARA CHAKRA: sàndal
SWADHISTANA CHAKRA: ylang-ylang, sàndal, o bergamota
MANIPURA CHAKRA: bergamota, espígol
ANAHATA CHAKRA: rosa, espígol
VISHUDDHA CHAKRA: arbre de te, sàndal
AJNA CHAKRA: sàndal, espígol
SAHASRARA CHAKRA: encens, cedre, sàndal

Així és com els faig servir jo perquè així és com em funcionen a mi, però val a dir que cada oli pot equilibrar més d'un chakra i cada chakra pot ésser equilibrat per més d'un oli. També depèn de qui et dirà que per cada chakra va bé un o un altre i pot ser que et donin una llista completament diferent a aquesta. El que jo recomano és experimentar, ja que cada persona és un món i un oli que a tu et va bé potser no em va bé a mi.

Tot això sona fantàstic i molt maco, però com s'utilitzen els OE a nivell emocional i com actuen sobre el nostre organisme? 

Si veniu al taller, la Fermi us ho explicarà de meravella, i creieu-me, la seva explicació és 100% empírica i científica, ja que ella és llicenciada en químiques (ja us he dit que sóc molt escèptica, no em crec qualsevol cosa). El que us poso a continuació és només un resum del que ens ensenyarà:

A través de la inhalació dels OE, s'activa la pituïtària groga (fibres), que envia un senyal al bulb olfactori per a arribar finalment al sístema límbic. El sistema límbic és vital en la interpretació i canalització d'experiències intenses (pors i traumes) i també controla el ritme cardíac i la pressió arterial, la memòria, els nivells d'estrès i l'equilibri hormonal. Així doncs, l'olfacte està connectat directament al nostre sistema límbic. No té filtre. Primer arriba l'olor, reaccionem i després interpretem el seu missatge. Les mol·lècules que composen els OE poden simular l'efecte dels neurotransmissors que connecten les nostres neurones i poden canviar el nostre estat d'ànim.

El meu penjoll porta-essències
Porto uns mesos experimentant amb els olis, les emocions i els chakres i la veritat és que estic molt contenta. Jo NO els ingereixo mai, tot i que sé que hi ha gent que ho fa, perquè no em sembla saludable. Sempre els faig servir com a perfum posant-me'ls al coll i als canells o posant unes gotes al meu penjoll porta-essències de Young Living. L'experiència és molt positiva, així que quan fa un parell de mesos la Fermi em va proposar la idea de fer un taller on poguéssim combinar olis, emocions i ioga, m'hi vaig tirar de cap a la piscina.

És un taller que estem preparant amb molta il·lusió i on treballarem amb olis de Young Living de primeríssima qualitat que nosaltres mateixes hem provat, entre els quals es troben barreges com aquestes:

INNER CHILD (nen interior)
RELEASE (deixar anar)
GRATITUDE (gratitud)
JOY (joia, alegria)
AWAKEN (despertar)
HARMONY (harmonia)
ACCEPTANCE (acceptació)
COMMON SENSE (sentit comú)
PURIFICATION (purificació)
GROUNDING (arrelament)
TRANSFORMATION (transformació)


Com que m'agrada experimentar, jo mateixa he provat un dels olis durant una setmana per observar els seus efectes. La Fermi em va deixar escollir entre tots els olis amb els que treballarem durant la sessió, i a mi em va cridar l'atenció el JOY.

En paraules textuals de Young Living:

Joy™ es una mezcla lujosamente exótica con notas que levantan el ánimo, crean una energía magnética y aportan alegría al corazón. Al usarse como colonia o perfume, Joy™ emana una fragancia seductora e irresistible que inspira romance y unión. Cuando se difunde, puede ser refrescante e inspirador.

Els seus components:

Bergamota (Citrus bergamia), ylang ylang (Cananga odorata), gerani (Pelargonium graveolens), palissandre (Aniba rosaeodora), llimona (Citrus limon), mandarina (Citrus reticulata), gessamí (Jasminum officinale), camamilla romana (Chamaemelum nobile), palmarosa (Cymbopogon martinii), i rosa (Rosa damascena).


Fixeu-vos que alguns dels seus components són dos dels meus preferits: bergamota i rosa! Recordeu el que he dit abans de la bergamota? Bon rotllo en un pot!

Doncs bé, durant aquestes vacances de setmana santa m'he perfumat amb Joy i permeteu-me que us digui que és una autèntica delícia! Primer, el perfum és molt agradable i les sensacions... wow! Durant els primers dies no vaig ser conscient del efectes de l'oli, fins que vaig començar a fer un repàs de tot el que havia fet i m'havia passat. No penseu que m'estava autosuggestionant, perquè la major part del temps, ni recordava que l'estava fent servir. En general, durant tota la setmana no vaig sentir-me de més bon humor que de costum, que és el que ens hauríem esperat tots, però vaig sentir que disfrutava molt més de totes les coses que feia, per petites que fossin, i això sí que em va sorprendre. Jo esperava això, estar alegre, però no, el que vaig notar va ser que tenia molta més paciència amb els meus fills, m'estressava menys quan feien trapelleries i tenia moltes ganes d'estar amb ells i jugar i riure amb ells, cosa que últimament em faltava bastant, ja que anava molt cansada. Si fós suggestió m'hauria sentit més alegre, crec jo, però en canvi les sensacions que vaig tenir no eres pas les que m'havia imaginat. Suposo que la bellesa i gràcia dels olis és que actuen diferent sobre cada persona, per això dic que el que em funciona a mi, pot ser que no et funcioni a tu. Cadascú ha de trobar la seva fragància, la que vibra amb la seva persona.

I com els combinarem amb el hatha yoga?

Doncs mireu, per a mi la relació és molt lògica: les postures de hatha yoga, el pranayama, i la meditació, treballen sobre el nostre sistema nerviós i els chrakres i per tant, les emocions. Jo faig servir contínuament certes postures i exercicis per treballar diverses emocions. Així doncs, si els olis equilibren i les asanes equilibren, imagineu el que es pot aconseguir combinant les dues coses! El resultat és pura harmonia entre cos, ment i esperit.

Si us he despertat la curiositat i teniu ganes d'aprendre més, de saber quan fer servir cada oli, com i amb quina asana combinar-lo, no dubteu en apuntar-vos al taller! De veritat que els olis essencials són increïbles. Un cop els proves, et preguntes com has pogut viure tota la vida sense ells.


Seguiu la Fermi de Passion for Oils a Facebook: Passion for Oils
I també a Instagram: @pfo_passionforoils


Om Shanti.


____________________________________________________________________________

VERSIÓN EN CASTELLANO

¡Hola bonitos y bonitas! He decidido escribir este post en motivo del taller titulado "Yoga, emociones y aceites esenciales" que haré próximamente con la colaboración de Fermina Pérez de Passion for Oils. Aquí sólo os dejaré una pequeña degustación de las cosas que se trabajarán en él. Si queréis saber más, podéis venir al taller ;-)


Los que me conocéis o me seguís en las redes ya sabréis que soy una persona muy pragmática y extremadamente escéptica en lo que se refiere a las terapias alternativas. A lo largo de mi vida he probado cosas como el Reiki, las flores de Bach y la homeopatía, però nunca me han convencido. Las dos únicas cosas que he probado y me han funcionado son la reflexología podal y la aromaterapia. De momento hoy dejaremos de lado la reflexología y me centraré en los aceites y mi experiencia personal con ellos. ¿Cómo empezó mi aventura con los AE? Pues con un masaje relajante que me hicieron durante una época de mucho estrés por la que pasé hace unos cuantos años. Aquel masaje me lo hicieron con aceite de rosas y lo recuerdo como uno de los mejores que me han hecho jamás. Me aportó tanta calma, tanta paz, tanta armonía... Fue a partir de aquel momento que descubrí que ciertos aromes podían tener un efecto sobre nuestro estado de ánimo.

Aceites esenciales de Young Living
En cuanto pude, me compré un botecito de aceite de rosas que guardé como un tesoro (me costó unos 33€, así que medía y contaba cada gota que usaba). Solía rebajarlo con un poco de aceite de almendras dulces y me hacía masajes y me perfumaba con él. Cuando nació mi hija, también empecé a usarlo con ella cuando era bebé para hacerle masajes relajantes .Como le costaba mucho relajarse antes de ir a dormir, le pregunté a una amiga terapeuta qué podía hacer y ella me recomendó usar aceite esencial de mandarina, que aparentemente era muy suave y funcionaba muy bien con bebés y niños pequeños. Esa fue mi segunda adquisición y a partir de ahí fui comprando de manera intuitiva, guiándome simplemente por el hecho de si me gustaba el olor o no: lavanda, naranja, bergamota... Tampoco sabía muy bien cómo usarlos, pero me gustaba usarlos de perfume.

Poco a poco fui buscando información en internet y descubrí que los aceites se podían usar de forma terapéutica (para curar distintas condiciones/ enfermedades), a nivel emocional e incluso para equilibrar los chakras. Como ya he comentado antes, yo era un poco escéptica, así que me limité a disfrutar de su delicioso aroma. Un dia, durante la fiesta de cumpleaños de una amiguita de mi hija, me acerqué a hablar con Fermi, la madre de otro invitado. Yo sabía que ella es asesora en aromaterapia, así que le saqué el tema de los aceites y la verdad es que me abrió los ojos a un mundo fascinante. Si yo ya sospechaba que los aceites tienen propiedades increibles, con sus argumentos ya acabó de enamorarme. La cuestión es que yo hacía tiempo que usaba el aceite de bergamota porque me encanta (es uno de mis preferidos) y le comenté que no sabía porqué pero la bergamota me hacía sentir bien cuando tenía un mal día. De hecho a la bergamota yo le llamaba "buen rollo en bote". Mi sorpresa vino cuando Fermi me dijo que la bergamota se usa precisamente para subir el ánimo cuando estamos decaídos, tristes o nos falta energía. Fue entonces cuando pensé que sería interesante buscar una aceite para cada chakra, ya que todos los chakras están relacionados con distintas emociones, y experimentar un poco. Ella me pasó información y acabé de completar mi colección de aceites con los aceites de Young Living que ella distribuye. Ahora mismo tengo los siguientes aceites para los chakras: sándalo, incienso, ylang ylang, rosa, lavanda, bergamota, árbol del té y cedro, y los distribuyo de la siguiente manera: 

MULADHARA CHAKRA: sándalo
SWADHISTANA CHAKRA: ylang ylang, sándalo, o bergamota
MANIPURA CHAKRA: bergamota, lavanda
ANAHATA CHAKRA: rosa, lavanda
VISHUDDHA CHAKRA: árbol del té, sándalo
AJNA CHAKRA: sándalo, lavanda
SAHASRARA CHAKRA: incienso, cedro, sándalo

Así es como los uso yo porque así es como me funcionan a mí, pero cabe decir que cada aceite puede equilibrar más de unchakra y cada chakra puede ser equilibrado por más de un aceite. También depende de quien te dirá que para cada chakra va bien uno u otro y puede ser que te den una lista completamente diferente a esta. Lo que yo recomiendo es experimentar, ya que cada persona es un mundo y un aceite que a ti te va bien quizá no me va bien a mí.

Todo esto suena fantástico y muy bonito, ¿pero cómo se usan los AE a nivel emocional y cómo actúan en nuestro organismo?

Si venís al taller, Fermi os lo explicará de maravilla, y creedme, su explicación es 100% empírica y científica, ya que es licenciada en químicas (ya os he dicho que soy muy escéptica y no me creo cualquier cosa). Lo que os pongo a continuación es sólo un resumen de lo que nos enseñará:

A través de la inhalación de los AE, se activa la pituitaria amarilla (fibras), que envía una señal al bulbo olfatorio para llegar finalmente al sistema límbico. El sistema límbico es vital en la interpretación y canalización de experiencias intensas (miedos y traumas) y también controla el ritmo cardíaco y la presión arterial, la memoria, los niveles de estrés y el equilibrio hormonal. Así pues, el olfato está conectado directamente a nuestro sistema límbico. No tiene filtro, Primero llega el olor, reaccionamos y después interpretamos su mensaje. Las moléculas que componen los AE pueden simular el efecto de los neurotransmisores que conectan nuestras neuronas y pueden cambiar nuestro estado de ánimo.

Mi colgante porta esencias de Young Living
Llevo unos meses experimentando con los aceites y los chakras y la verdad es que estoy muy contenta. Yo NO los ingiero nunca, aunque sé que hay gente que sí lo hace, porque no me parece saludable. Siempre los uso como perfume poniéndomelos en el cuello y muñecas o en mi colgante porta esencias de Young Living. La experiencia es muy positiva, así que cuando hace un par de meses Fermi me propuso hacer un taller donde pudiéramos combinar aceites, emociones y yoga, me tiré de cabeza a la piscina.

Es un taller que estamos preparando con mucha ilusión y donde trabajaremos con aceites de Young Living de primerísima calidad que nosotras mismas hemos probado, entre los cuales escontraréis mezclas como estas: 

És un taller que estem preparant amb molta il·lusió i on treballarem amb olis de Young Living de primeríssima qualitat que nosaltres mateixes hem provat, entre els quals es troben barreges com aquestes:

INNER CHILD (niño interior)
RELEASE (soltar)
GRATITUDE (gratitud)
JOY (alegría)
AWAKEN (despertar)
HARMONY (armonía)
ACCEPTANCE (aceptación)
COMMON SENSE (sentido común)
PURIFICATION (purificación)
GROUNDING (arraigo)
TRANSFORMATION (transformación)



Como me gusta experimentar, yo misma ge probado uno de los aceites durante una semana para observar sus efectos. Fermi me dejó elegir entre todos los aceites con los que trabajaremos en la sesión y a mí me llamó la atención el JOY. 

En palabras textuales de Young Living:

Joy™ es una mezcla lujosamente exótica con notas que levantan el ánimo, crean una energía magnética y aportan alegría al corazón. Al usarse como colonia o perfume, Joy™ emana una fragancia seductora e irresistible que inspira romance y unión. Cuando se difunde, puede ser refrescante e inspirador.
Sus componentes:

Bergamota (Citrus bergamia), ylang ylang (Cananga odorata), geranio (Pelargonium graveolens), palisandro (Aniba rosaeodora), limón (Citrus limon), mandarina (Citrus reticulata), jazmín (Jasminum officinale), manzanilla romana (Chamaemelum nobile), palmarosa (Cymbopogon martinii), y rosa (Rosa damascena).



Veréis que algunos de sus componentes son dos de mis aceites preferidos: ¡bergamota y rosa! ¿Recordáis lo que he dicho antes de la bergamota? ¡Buen rollo en bote!

Bueno, pues durante estas vacaciones de semana santa me he perfumado con Joy y permitidme que os diga que es una auténtica delicia. Primero, el perfume es muy agradable y las sensaciones... ¡wow! Durante los primeros días no fui demasiado consciente de los efectos del aceite, hasta que empecé a hacer un repaso de todo lo que había hecho y me había pasado. No creáis que me estaba autosugestionando porque la mayor parte del tiempo ni recordaba que lo estaba usando. En general, durante toda la semana no me sentí de mejor humor que de costumbre, que es lo que todos habríamos esperado, pero sentí que disfrutaba más de todas las cosas que hacía, por pequeñas que fueran, y eso sí que me sorprendió. Yo esperaba eso, estar alegre, pero no, lo que noté fue que tenía mucha más paciencia con mis hijos, me estresaba menos cuando hacían travesuras y tenía muchas ganas de estar con ellos y jugar y reír con ellos, cosa que últimamente me faltaba bastante, ya que andaba muy cansada. Si fuera sugestión me habría sentido más alegre, creo yo, pero en cambio las sensaciones que tuve no eres para nada las que me había imaginado. Supongo que la belleza y gracia de los aceites es que actúan diferente en cada persona, por eso digo que lo que me funciona a mí puede que no te funcione a ti. Cada cual tiene que encontrar su fragancia, la que vibra con su persona.

¿Y cómo los combinaremos con el hatha yoga?

Pues mirad, para mí la relación es muy lógica: las posturas de hatha yoga, el pranayama y la meditación trabajan sobre nuestro sistema nervioso y los chakras y por lo tanto, las emociones. Yo uso continuamente ciertas posturas y ejercicios para trabajar diversas emociones. Así pies, si los aceites equilibran y las asanas equilibran, ¡imaginad lo que se puede conseguir combinando las dos cosas! El resultado es pura armonía entre cuerpo, mente y espíritu.

Si os he despertado la curiosidad y tenéis ganas de aprender más, de saber cuándo usar cada aceite, como y con qué asana combinarlo, no dudéis en apuntaros al taller. De verdad que los aceites esenciales son increíbles. Una vez los pruebas, te preguntas cómo has podido vivir toda la vida sin ellos.


Seguid a Fermi de Passion for Oils en Facebook: Passion for Oils
Y también en Instagram: @pfo_passionforoils


Om Shanti.
















Bergamota (Citrus bergamia), ylang ylang (Cananga odorata), geranio (Pelargonium graveolens), palisandro (Aniba rosaeodora), limón (Citrus limon), mandarino (Citrus reticulata), jazmín (Jasminum officinale), manzanilla romana (Chamaemelum nobile), palmarosa (Cymbopogon martinii), y rosa (Rosa damascena).






No hay comentarios:

Publicar un comentario