lunes, 10 de octubre de 2016

Taller de postures invertides a Espai Ioga. Mai deixem d'aprendre.

Avui vull explicar-vos l'experiència que vaig tenir ahir al taller de postures invertides al que vaig assistir a Espai Ioga a Granollers. La veritat és que en un principi només anava a fer una entrada a Facebook resumint les meves impressions, però pensant-m'ho bé, m'he adonat que no faria justícia a la gran feina que han fet les noies de l'espai, la Mariona i l'Èrica.

Com molts ja sabeu, jo em vaig iniciar al ioga ara fa just 6 anys en la disciplina de Hatha clàssic i de mica en mica, i pel meu compte, he anat descobrint i experimentant amb altres estils. És per això que la meva relació amb certes postures com són la Pincha Mayurasana (equilibri sobre avantbraços) i l'Adho Mukha Vrksasana (la vertical), és purament autodidacta, ja que no són asanes massa comuns en Hatha, per no dir que gens. Feia temps que pensava que havia de trobar algú que m'ensenyés tècniques per fer aquestes postures perquè de vegades no tinc molt clar què estic fent, però la meva situació de mare treballadora no facilita gaire les coses i no deixa massa temps lliure. Fins que fa un parell de setmanes vaig trobar per Instagram, a través d'un contacte (l'Ainània), un anunci d'un taller d'invertides a Granollers, ben a prop de casa. Aquesta era la meva gran oportunitat!

Cares de felicitat en acabar el taller. Foto: Espai Ioga
Per ser del tot sincera, no coneixia l'existència d'aquest centre de ioga ni coneixia la Mariona o l'Èrica, però tenia moltes ganes d'aprendre i molt poc a perdre, així que m'hi vaig apuntar, i us asseguro que n'he sortit molt contenta.

L'Espai Ioga es troba just al centre de Granollers. És en un segon pis, però és molt acollidor, i només entrar-hi ja t'hi sents com a casa. La decoració senzilla i l'olor a encens tan familiar i que tant ens agrada als yoguis et dóna la benvinguda, juntament amb un gran somriure de les "mestresses".

Part de l'escalfament. Foto: Espai Ioga
El taller estava molt ben estructurat. Vam començar amb un joc per trencar el gel i aprendre'ns els noms de tots els assistents i vam seguir amb uns exercicis d'escalfament ben divertits que incloïen, entre d'altres coses, salts de granota i arrossegar-se pel terra. Quan ja vam haver entrat en calor, vam començar amb Sirsasana, la postura sobre el cap. 

Ens van dividir en dos grups, segons el nostre nivell i ens van donar molt bones explicacions i consells sobre com pujar de forma segura. A les que estàvem una mica més avançades la Mariona va saber plantejar-nos diferents reptes, com intentar pujar de Sirsasana a Bakasana i després a Adho Mukha Vrksasana. Buff!! Aquesta era ben dura!

L'Ainània m'ajuda fent la "patata caliente". Foto: Espai Ioga
Després vam fer una petita parada per una infusió i vam passar a paraules majors: Adho Mukha Vrksasana, el pi. Permeteu-me que us digui que aquí vaig veure la llum. Vaig entendre que per fer una bona vertical s'havien de tenir en compte aliniació, integració i equilibri. Ens van explicar el concepte d'integració, que per a mi era relativament desconegut i ens en van posar exemples pràctics. La integració consisteix en activar absolutament tot el cos a l'hora de fer una inversió, la qual cosa facilita la postura, ja que no has d'aguantar el pes mort del teu cos sobre els braços. I també vaig aprendre la importància de "grapar" costelles i pèlvis per evitar l'esquena de banana (postura arquejada), que pot ser molt perjudicial i a arrelar-me a terra fort amb els dits. Per a treballar aquests conceptes, vam fer tota una sèrie d'exercicis a terra amb l'ajuda d'un company, la paret i "props" com mantes, pilotes i rodes. Amb cada exercici anava guanyant consciència corporal  i cada vegada entenia més com havia de col·locar el cos i què s'havia de sentir a l'estar cap per avall.


Massatge Thai. Foto: Espai Ioga
Després d'una bona estona suant i practicant, vam acabar la sessió amb un més que merescut massatge Thai a quatre mans i quatre peus, gentilesa de l'Èrica. Tot un regal després de tota la feina que havíem fet. Ah, i al marxar, ens van donar un plàtan pel camí per a recuperar forces. Un plàtan que va saber a glòria, la veritat.

En general, la impressió que m'emporto del taller és més que positiva. Vaig tenir l'oportunitat de rebre una informació molt útil per a poder millorar les meves postures i també per ajudar als altres a entrar-hi de forma fàcil i segura. Vaig sentir que cada un dels minuts que vaig passar allà van valdre la pena i sens dubte repetiria 100 vegades. La Mariona i l'Èrica són unes mestres fantàstiques, et reben amb molt carinyo, expliquen d'una forma molt entenedora i es nota que són unes autèntiques apassionades del ioga. Dóna gust trobar-se amb gent així pel món. Si aneu per Granollers i teniu l'oportunitat, no us perdeu les classes o els tallers al seu centre. 100% recomanables!

Aquí teniu el link a la pàgina Espai Ioga a Granollers: http://espaioga.com/
També les podeu trobar a Instagram com a @espaioga i a Facebook.

També vull fer una menció especial a l'Ainània, la meva companya de batalles durant el taller i la persona gràcies a qui me'n vaig assabentar de que es feia. La vaig conèixer fa unes setmanes a la Yoga Masterclass de Mango i és sens dubte una molt bona yogui i persona. També és blogger (amb bastant més d'èxit que jo, la veritat sigui dita), així que no dubteu en fer una ullada al seu Instagram @ainania_yoga i el seu bloc, que escriu amb una amiga: https://gaudiumvitablog.wordpress.com/


Gràcies a tots aquells que enriquiu la meva vida i el meu camí de ioga. Hi ha mestres allà on anem i mai deixem d'aprendre. Om Shanti.

No hay comentarios:

Publicar un comentario