lunes, 8 de febrero de 2016

Yoga, la teràpia perfecta

Un dels principis bàsics del yoga descrits per Patanjali als Yoga sutres és la pràctica constant o "Abhyasa". "Abhyasa" consisteix en tenir una actitud constant i persistent i practicar amb la finalitat d'aturar les fluctuacions mentals i arribar a un estat d'equilibri i calma.


Abhyasa s'ha convertit en la meva medecina i no és broma. Tots tenim dies d'aquells que diem: "bufff, avui estic de mal humor", "avui no em concentro, estic massa nerviosa", "tota aquesta feina m'està matant", "estic massa deprimida" o de vegades els problemes i preocupacions ens amarguen l'existència. Sabeu quina és la solució? Abhyasa! La pràctica.

En el moment en que treus l'estoreta, prepares el teu espai de pràctica i comences a meditar, fer pranayama o asanes deixes de ser aquesta persona estressada, preocupada, deprimida o apàtica. Només estàs tu i la teva respiració, tu i la teva consciència plena en el que estàs fent. La pràctica continuada del ioga et fa un massatge al cos, a la ment i a l'ànima.

Encara que et faci molta mandra i no et vingui gens de gust, encara que tinguis mal de cap o mal aquí o mal allà. Encara que tinguis ganes de plorar o ja estiguis plorant. Pràctica, pràctica, pràctica! T'asseguro que després d'una estona de ioga tot és veu més clar. Sense haver pensat en els teus problemes de cop i volta veus les solucions. De vegades en necessari aturar-se per a poder continuar caminant.

Així que avui el missatge és curt però clar. Si no et trobes bé anímicament o sents que el cos no t'acompanya, la teva solució és el ioga. I no li donis més voltes.



2 comentarios:

  1. Práctica perseverante. La millor medicina. Gracies Rosa. Gracies Yoga.

    ResponderEliminar
  2. Práctica perseverante. La millor medicina. Gracies Rosa. Gracies Yoga.

    ResponderEliminar